תואר שני ושלישי

תואר שני ושלישי בלימודי אפריקה

תואר שני:

**New MA Program at Ben-Gurion University of the Negev: African Sustainable Communities.

For more information about the program, click here.

 

תואר שלישי:

 

קיימת אפשרות ללמוד תואר שלישי באחת המחלקות הבאות, בהנחיה של אחד מחברי הסגל של תכנית לתואר ראשון ושני בלימודי אפריקה, ולעסוק בנושא הקשור לאפריקה:

  • היסטוריה
  • פוליטיקה וממשל
  • ניהול מערכות בריאות
  • לימודי המזרח התיכון

 

פרופ' רות ג'יניאו [email protected] (המחלקה להיסטוריה)
תחומי מחקרה כוללים קולוניאליזם צרפתי באפריקה והחיילים האפריקאים ששירתו בצבא צרפת במלחמות העולם. הנחייה בתחומים הבאים: היסטוריה קולוניאלית בעיקר באזורים צרפתים אבל גם בריטים, התקופה הפוסט קולוניאלית בכל האזורים שבמערב אפריקה הצרפתית לשעבר, נושאים שקשורים במלחמת אלג'יריה ונושאים שקשורים לנוכחות של אפריקאים בצרפת מהתקופה הקולוניאלית עד היום.

 

ד"ר ענת רוזנטל [email protected] (המחלקה לניהול מערכות בריאות)
עוסקת באנתרופולוגיה רפואית ובריאות גלובלית. תחומי מחקרה כוללים את ההתמודדות החברתית-תרבותית עם מגיפות, מחלות זיהומיות ובריאות אם וילד באפריקה שמדרום לסהרה, מערכות בריאות בסביבות מעוטות משאבים ומדיניות בריאות גלובלית ויישומה. הנחייה בתחומים הקשורים לאנתרופולוגיה של אפריקה, גם אם הדגש אינו על אנתרופולוגיה רפואית.

 

פרופ' לין שלר [email protected] (המחלקה לפוליטיקה וממשל)
עבודתה האקדמית מתמקדת בהיסטוריה של קולוניזאליזם, דה קולוניזציה, לאומיות ופיתוח באפריקה, עם התמקדות במערב אפריקה. הנחייה בתחומים מגוונים כגון: הגירה, ספורט וחברה, פיתוח, יחסים בין-לאומיים, בטחון, יחסי ישראל-אפריקה, וגלובליזציה באפריקה.

 

ד"ר לאונרדו כהן [email protected] (המחלקה ללימודי המזרח התיכון)
מתמחה בהיסטוריה של אתיופיה במאות ה-16 וה-17 ובמפגש בין המיסיון הישועי והתרבויות השונות באפריקה והמזרח.

 

ד"ר אורית ואקנין-יקותיאלי [email protected] (המחלקה ללימודי המזרח התיכון)
היסטוריונית ואנתרופולוגית של צפון אפריקה. תחומי מחקרי כוללים: קולוניאליזם ומודרניות פוסטקולוניאלית במרוקו; אימפריאליזם צרפתי בצפון אפריקה; תקופת ממשלת וישי במרוקו ; היסטוריה חברתית-כלכלית של בעלי מלאכה ואיגודים מקצועיים; יחסי יהודים-מוסלמים –אקטיביזם ומחקר; זיכרון והיסטוריוגרפיה יהודית ואמזיע'ית; ייצור תרבותי מגרבי במרוקו ובישראל.

 

צרו עמנו קשר לייעוץ והכוונה: [email protected] או בטלפון 08-6428262