לצפייה בדיוור בגרסת דפדפן

השבוע באפריקה

28/08-01/09/22

השבוע באפריקה

סיכום שבועי של חדשות מהיבשת ממרכז אפריקה ע״ש תמר גולן באוניברסיטת בן גוריון

חזרנו מפגרת הקיץ בכוחות מחודשים! ממשיכים לעדכן בכל החדשות המעניינות מהיבשת

לוגו אפריקה

עורכת: כרמית וולברג

  • פוליטיקה

    קניה: הבחירות לנשיאות - אדישות בקרב הצעירים והצעירות במדינה.

    בתחילת חודש אוגוסט נערכו בחירות לנשיאות קניה. על אף שהתוצאות הסופיות טרם התבהרו, התופעה המדאיגה בבחירות אלו היא הירידה באחוזי ההצבעה אצל הצעירים והצעירות במדינה. הכתבה הבאה דנה בסיבות לירידה זו ועל השלכות השונות על עתידה הפוליטי והדמוקרטי של קניה.

     

    כתבה: The Conversation. צילום: John Ochieng, Getty Images

    לקרוא עוד >>
  • סביבה

    סיישל: פרויקט מחזור חדש מתמקד בתעשיית הדייג.

    בסיישל סטארט-אפ חדש בשם בריקולה (Brikole) מנסה להוביל שינוי במדיניות המחזור באי. החברה מתמקדת במחזור עשרות רשתות דיג ישנות שננטשו באי על ידי תעשיית הדייג, כאשר בשלב הראשון המחזור יעשה באירופה, שכן בסיישל אין עדיין מתקני מחזור. עם זאת, בבריקולה מקווים שבעתיד הקרוב יוקמו מתקנים כאלו באי וניתן יהיה להרחיב את המחזור למוצרים נוספים ובכך להקטין את תביעת הרגל הפחמנית של המדינה. עוד על הפרויקט בכתבה הבאה.

     

    כתבה וצילום: Seychelles News Agency.

    לקרוא עוד >>
  • פוליטיקה

    אנגולה: בחירות צמודות לנשיאות.

    בשבוע שעבר נערכו הבחירות לנשיאות באנגולה והמפלגה המכהנת טוענת לניצחון. על אף הציפיה מצד הדור הצעיר לחילופי שלטון, שיעורי הצבעה נמוכים הובילו ליתרון קל לטובת מפלגת התנועה העממית לשחרור אנגולה (MPLA) השולטת באנגולה מאז שזו קיבלה את עצמאותה בשנת 1975. למרות הכרזת הניצחון, מפלגת האופוזיציה האיחוד לעצמאות מוחלטת של אנגולה (UNITA) מערערת על התוצאות וטוענת כי הניצחון בידיה. עוד על הבחירות הצמודות באנגולה בכתבה הבאה.

     

    כתבה: אלג'זירה. צילום: Siphiwe Sibek/Reuters.

    לקרוא עוד >>
  • ספורט

    דרום אפריקה: נבחרת הנשים בכדורגל קוצרת הצלחות.

    חודש יולי היה חודש מוצלח לכדורגל הנשי העולמי ובמיוחד לנבחרת הנשים של דרום אפריקה. הנבחרת המכונה  Banyana Banyana ("הבנות") הוכרזה כאלופת אפריקה בכדורגל נשים לאחר ניצחונה על נבחרת מרוקו שגם ארחה את הטורניר. בעקבות הצלחת הנבחרת, שהבטיחה לעצמה מקום בגביע העולם שיערך בשנה הבאה באוסטרליה וניו זילנד, החליטה בשבוע שעבר ממשלת דרום אפריקה להגדיל את תקציב הנבחרת ל-15 מיליון ראנד (קרוב ל-900 אלף דולרים). תקציב זה יבטיח את המשך הצלחתה ויחזק את ספורט הנשים במדינה.

     

    כתבה: Independent Online. צילום: Jalal Morchidi/EPA.

    לקרוא עוד >>
  • טכנולוגיה

    חוף השנהב: מיזם טכנולוגי חדש מקדם הנגשה לטלפונים ניידים חכמים.

    בחוף השנהב טלפון נייד חכם חדש מנסה לתת מענה לאוכלוסיות שעד כה לא יכלו לעשות שימוש במכשירים מסוג זה. "Open G" הוא פיתוח מקומי של מכשיר נייד חכם שניתן להפעילו באמצעות פקודות קוליות ב-16 שפות שונות. ד"ר אלן קפו-צ'יצ'ה (Alain Capo-Chichi) החליט לפתח את המכשיר לאחר שראה שהוריו, שאינם יודעים קרוא וכתוב, התקשו להשתמש במכשירים ניידים חכמים וחשב על דרכים יצירתיות על מנת להנגיש את השימוש מכשירים עבורם ועבור אוכלוסיות בעלות אתגרים דומים.

     

    כתבה: This is Africa. צילום: Alain Capo-Chichi via Facebook

    לקרוא עוד >>
  • תרבות

    לסוטו: אתר סקי במדינה צובר פופולריות.

    חולמות לברוח מחום הקיץ הישראלי? כנראה שאתר הסקי קפוקו (Kapoko) שבהרי המלוטי שבלוסוטו הוא היעד בשבילכן. קפוקו הוא אתר הסקי היחידי באפריקה שמדרום לקו המשווה ומושך תיירים ותיירות מרחבי היבשת והעולם. אז תתחילו לתכנן את חופשת הקיץ הבאה!

     

    כתבה: AP/AfricanNews. צילום: Jerome Delay.

    לקרוא עוד >>
play

שיר השבוע מוקדש לזכרו של הזמר הרואנדי המצליח ייוון בורוואן (Yvan Buravan) שמת לפני מספר שבועות ממחלת הסרטן והוא בן 27 בלבד. Big Time הוא שירו האחרון של בורוואן והווידאו שמלווה את השיר, המצולם על רקע נופיה המרהיבים של רואנדה, מבקש להעביר מסר אופטימי של אחווה תוך כדי התמקדות במרקם האנושי של תושבי המדינה.