לצפייה בדיוור בגרסת דפדפן

השבוע באפריקה

23-27/10/2022

השבוע באפריקה

סיכום שבועי של חדשות מהיבשת ממרכז אפריקה ע״ש תמר גולן באוניברסיטת בן גוריון

לוגו אפריקה

עורכת: כרמית וולברג

  • הגירה

    בוטסואנה: עליה בזרם הפליטים למדינה.

    בשבועות האחרונים צופה בוטסואנה בדאגה בזרם גובר של פליטים שמגיעים למדינה. פליטים אלו כבר קיבלו מעמד מוסדר במדינות השכנות כגון זימבבואה ודרום אפריקה שעזבו את המדינות המארחות שלהם בעקבות התנכלויות ותנאי מחייה קשים. מרבית הפליטים הנם קונגולזים המגיעים מזימבבואה או סומלים שמגיעים לרוב מדרום אפריקה. שרת המשפטים של בוטסואנה העלתה בפני סוכנות הפליטים של האו"ם את דאגותיה על מצבם של הפליטים והפליטות במדינות השכנות. חשוב לציין כי בגלל המיקום המבודד יחסית של בוטסואנה מספר הפליטים במדינה הוא נמוך ועומד כיום על סביבות 1,000 פליטים ופליטות בלבד.

     

    כתבה וצילום: North Africa Post.

    לקרוא עוד >>
  • כלכלה

    דרום אפריקה: הנוף המשתנה של ענף היין במדינה.

    דרום אפריקה ידועה ביקבים הרבים ובתעשיית היין המשגשגת שלה. עם זאת, מרבית היקבים במדינה הם בבעלותם של תושבים לבנים. כעת דור חדש של יזמים ויזמות שאינם לבנים מנסה לשנות את הנוף של תעשיית היין ומקדם יוזמות שונות להסרת המכשולים שמונעים מהיזמים והיזמות לרכוש או להקים יקבים משלהם. עוד על השינויים והאתגרים בענף היין בכתבה הבאה.

     

    כתבה: Barrons/AFP. צילום: Gianluigi Guercia.

    לקרוא עוד >>
  • כלכלה

    גאנה: מחאת הסוחרים והסוחרות כנגד האינפלציה הגואה.

    כמו מדינות רבות בעולם גם גאנה חווה עלייה ביוקר המחיה. שבוע שעבר הסוכנות לסטטיסטיקה של גאנה הודיעה כי האינפלציה במדינה עומדת על 37.2%. בעכבות עליות המחירים הגבוהות הכריזו בשבוע שעבר בעלי ובעלות העסקים במדינה כי יסגרו את עסקיהם למשך שלושה ימים לאות מחאה על שחיקה, לטענתם, של יותר מ- 50% ברווחיהם.

    בימים אלו ממשלת גאנה נמצאת במשא ומתן מול קרן המטבע העולמית על חבילת חילוץ בשווי של שלושה מיליארד דולרים שתסייע בשיקום המשק, אך המשא ומתן טרם הסתיים וקרן המטבע העולמית מצפה מגאנה לבצע רפורמות כלכליות משמעותיות במדינה תמורת הסיוע. נמשיך ונעדכן על ההתפתחויות הכלכליות בגאנה בשבועות הבאים.

     

    כתבה: Quartz Africa. צילום: Francis Kokoroko (Reuters).

    לקרוא עוד >>
  • ספורט

    סיירה לאון: לאחר עשור ליגת הכדורגל לנשים חוזרת למגרשים.

    בשורות מרגשות לכדורגל הנשים בסיירה לאון. לאחר עשור ללא פעילות בשבוע שעבר נפתחה ליגת העל לנשים. הליגה מונה 12 קבוצות ובמשחק הפתיחה שנערך באצטדיון ווסום (Wusum) צפו נשיא המדינה ואשתו. מעבר לפיתוח ספורט הנשים במדינה, התקווה היא כי המהלך גם יחזק את נבחרת הנשים של סיירה לאון שלא הצליחה להעפיל לטורניר גביע אפריקה לכדורגל נשים שנערך מוקדם יותר השנה.

     

    כתבה וצילום: DW.

    לקרוא עוד >>
  • פוליטיקה

    צ'אד: הרוגים בהפגנות נגד שלטון החונטה הצבאית.

    מאות מפגינים יצאו בשבוע שעבר לרחובות נג'מנה, בירת צ'אד, כדי להפגין נגד המשך השלטון הצבאי במדינה. ההפגנות התרחשו לאחר שמנהיג החונטה הצבאית מחמוד דבי איטנו הושבע לנשיאות בפעם השנייה למרות שהבטיח כי יעביר את השלטון לאזרחי המדינה. במהלך ההפגנות נהרגו יותר מ-50 אזרחים. האיחוד האפריקאי גינה את דיכוי המחאות והאו"ם קרא לחקור את הרג האזרחים.

     

    כתבה: DW. צילום: Blaise Darioustone/DW.

    לקרוא עוד >>
  • מדע

    אנגולה: שוגר בהצלחה הלוויין Angosat-2.

    ביום רביעי שעבר שיגרה אנגולה בהצלחה את הלווין השני שלה Angosat-2 לחלל. ב- 2017 שיגרה אנגולה את הלוויין הראשון שלה לחלל אך הקשר עמו אבד. שר התקשורת והטכנולוגיה במדינה מריו אוליביירה ציין כי שיגור הלוויין יצמצם את הפער הטכנולוגי של המדינה וישפר את התקשורת לאזורים המרוחקים והמבודדים ביותר של המדינה ואפריקה.

     

    כתבה: The East African. צילום: Angola's Ministry Of Telecommunications, Information Technology and Media.

    לקרוא עוד >>
play

השבוע אנחנו מביאים לכם.ן את ההרכב TNT מחוף השנהב שירקיד אתכם.ן אל סוף השבוע.