לצפייה בדיוור בגרסת דפדפן

השבוע באפריקה

20-24/11/2022

השבוע באפריקה

סיכום שבועי של חדשות מהיבשת ממרכז אפריקה ע״ש תמר גולן באוניברסיטת בן גוריון

לוגו אפריקה

עורכת: כרמית וולברג

  • תרבות

    מלאווי: טיפוס הרים - הספורט שמשנה את ענף התיירות במדינה.

    כשתיירים ותיירות מגיעים למלאווי הם בדרך כלל מגיעים כדי לצאת לטיולי ספארי או לנפוש בחופים שלאורך אגם מלאווי. אך מלאווי התברכה גם בצוקי גרניט ושדות סלעים שלאט לאט מהווים מוקד משיכה לתיירות אתגרית. כעת, יותר ויותר מועדני טיפוס מקומיים ועולמיים גילו את הפוטנציאל התירותי של הספורט האתגרי במדינה והמטרה היא לפתוח את הענף ליותר מטפסים ומטפסות ברמות קושי שונות.

     

    כתבה: New York Times. צילום:  Kiran Kallur.

    לקרוא עוד >>
  • זכויות אדם

    אפריקה: עוד מדינות מבטלות את השימוש בעונש המוות.

    בשבוע שעבר התכנסו נציגי ונציגות מדינות העולם בברלין לקונגרס העולמי השמיני כנגד השימוש בעונש המוות. במהלך שנת 2022 יותר ויותר מדינות באפריקה החלו לבטל את השימוש בעונש המוות, כאשר גינאה המשוונית היא המצטרפת האחרונה למדיניות זו ומתכננת להפסיק את השימוש בענישה זו עד סוף שנת 2022. עם זאת, למרות שיותר מדינות תומכות בביטול ענישה זו, השימוש בה עדיין גבוה. עוד, בכתבה הבאה.

     

    כתבה: DW. צילום: Thomas Koehler/photothek/picture alliance.

    לקרוא עוד >>
  • כלכלה

    ניגריה: האם חברת התעופה הלאומית תצליח סוף סוף להתרומם לאוויר?

    ביולי 2018 הוכרזה בקול תרועה על הקמתה של חברת התעופה הלאומית ניגריה אייר שתוכננה להמריא בדצמבר של אותה השנה. מאז חלפו ארבע שנים וריבים משפטיים הכוללים ויכוחים על בעלות החברה עיקבו את הפרויקט. בעבר השליטה בחברת התעופה הלאומית, שקרסה בשנת 2003, הייתה בידי ממשלת ניגריה, אך כעת מרבית מניות החברה יוחזקו על ידי משקיעים פרטיים וחברת אתיופיאן אירליין. התקווה היא כי ניגריה תוכל להצטרף בקרוב למדינות נוספות באפריקה שמחזיקות בחברות לאומיות כגון קניה, רואנדה ודרום אפריקה.

     

    כתבה: Quartz Africa. צילום: Afolabi Sotunde (Reuters).

    לקרוא עוד >>
  • ספורט

    אפריקה: ציפיות גבוהות מהנבחרות האפריקאיות בגביע העולם בכדורגל.

    גביע העולם בכדורגל נפתח השבוע בקטאר לאור תרועות ומחאות. קמרון, גאנה, מרוקו, סנגל ותוניסיה הבטיחו את מקומן בטורניר וכעת העיניים ביבשת נשואות אליהן. בטורנירים הקודמים הכנות לקויות, מחלוקות פנימיות וגיוס מאמנים זרים ברגע האחרון היוו מכשול לנבחרות. אך הפעם נראה כי הנבחרות מגיעות חזקות מתמיד עם מאמנים מקומיים.

     

    כתבה: The Conversation. צילום: Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images.

    לקרוא עוד >>
  • זכויות אדם

    סנגל: הפגנות לשחרור עיתונאי שנעצר על ידי רשויות המדינה.

    מאות עיתונאים ועיתונאיות הפגינו ביום שישי האחרון בדקאר בירת סנגאל בדרישה לשחרר את העיתונאי פאפ אייל ניאנג שנעצר בתחילת החודש. ניאג מואשם כי פרסם הודעות חסויות בנוגע להסדרי האבטחה הנוגעים בחקירתו של הפוליטיקאי אוסמן סונקו בגין אונס. בנוסף, מואשם ניאנג בהפצת חדשות כוזבות. בשנה האחרונה סנגל התדרדרה 24 מקומות במדד חופש העיתונות למקום ה-73 מתוך 180.

     

    כתבה וצילום: African News/AFP.

    לקרוא עוד >>
  • פוליטיקה

    גינאה המשוונית: הנשיא תאודורו אוביאנג נגאמה צפוי להמשיך לכהונה נוספת.

    ביום ראשון האחרון נערכו בחירות לנשיאות בגיאנה המשוונית וכצפוי הנשיא תאודורו אוביאנג נגאמה, המנהיג הוותיק בעולם, ימשיך לכהונה שישית. נגאמה שעלה לשלטון בהפיכה צבאית בשנת 1979 מכהן כבר 43 שנים כנשיא המדינה ושומר על שלטונו מאז. הבחירות בגיאנה המשוונית הן אינן חופשיות והאופוזיציה במדינה היא למראית עין בלבד. למרות נסיונות של ארגוני החברה האזרחית לקדם דמוקרטיה במדינה, הארגונים טוענים כי כל עוד הנשיאות משרתת את נאגמה ומשפחתו, לא נראה שיהיה שינוי בניהול הסמכותני של המדינה.

     

    כתבה: VOA. צילום: AFP.

    לקרוא עוד >>
play

השבוע אנחנו מציגות את טני (Teni) שמביאה לנו ראפ-סול משובח הישר מניגריה. סוף שבוע נעים!