חזרה לאירועים

פול רוססבגינה (מלון רואנדה) באוניברסיטת בן גוריון

29/05/2018 | 14:00

פול רוססבגינה (מלון רואנדה) באוניברסיטת בן גוריון

מתכבדים להזמינכם להרצאתו של פול רוססבגינה באוניברסיטת בן גוריון. ההרצאה תתקיים ביום ג׳ ה29.5 בין השעות 14:00 ל-16:00 (אולם שרה תדמור, בניין מעורבות חברתית 18) בהשתתפות ח״כ Michal Rozin מיכל רוזין ממרצ אשר תגיע לשאת דברים ולהגיב לדבריו של פול.

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), פועלת שנים רבות בסוגיות מבקשי מקלט ומהגרים בישראל וכיהנה כיושבת ראש הועדה לענייני מהגרים ומבקשי מקלט בכנסת ה-19 ("הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים", בשמה הפורמלי).
לאחר פרסום תכנית גירוש מבקשי המקלט ל"מדינות שלישיות", ח"כ מיכל רוזין נסעה יחד עם ח"כ מוסי רז (מרצ) לרואנדה ואוגנדה בכדי לבחון מה יעלה בגורל מבקשי המקלט המגורשים לשם ולפעול שם למניעת הגירוש. ח"כ מיכל רוזין תספר לנו בשיחה על מצב השלטון ברואנדה, כפי שראתה אותו בשטח, ועל ההסכם שהיה או לא היה בין ישראל לרואנדה.

פול רוססבגינה הוא הגיבור עליו מבוסס הסרט העלילתי ״מלון רואנדה״, מהסרטים המפורסמים ביותר שנעשו על הג׳נוסייד ברואנדה. כבעלים של בית מלון בבירה קיגאלי החביא פול 1,268 בני הוטו וטוטסי מפני האינטראמווה, המליציות החמושות אשר הוציאו לפועל את ההשמדה.

כיום פול הוא ״פרסונה נון גראטה״ ברואנדה, פעיל זכויות אדם מחלק את זמנו בין בריסל וטקסס – ונוהג לבקר בחריפות את משטרו של הנשיא פול קגאמה. בהרצאתו יפרט רוססבגינה על סיפורו האישי המרתק, ויקשר אותו להווה הקודר לטענתו של רואנדה כיום.

נתראה!

פרטי האירוע:

  • תאריך: 29/05/2018
  • שעה: 14:00
  • כתובת: אולם שרה תדמור, אוניברסיטת בן גוריון