מר איתן סטיבה

שותף מייסד וחבר ועדת ההיגוי של המרכז ללימודי אפריקה ובחבר הנאמנים של האוניברסיטה
איתן סטיבה הוא יזם וחלוץ בתחום השקעות האימפקט.
לאחר שירותו הצבאי כטייס בחיל האוויר, סטיבה שימש כאחד היועצים בצוות של התעשיה האווירית אשר עבד על פיתוח מערכות מטוס ה"לביא". ב1985 הקים את חברות שעסקו בהקמת תשתיות ובפרויקטים במדינות מתפתחות והיה בעיקר אחראי על פיתוח מערך המימון ושיתופי פעולה בינלאומיים. פרויקטים כמו הקמת חוות ותעשיה חקלאית, כפרי נוער, שדות תעופה ועוד.
בשנת 2010, מר סטיבה יסד את ויטל קפיטל ששמה לה כמטרה לפעול לשיפור מצבם של אוכלוסיות במדינות מתפתחות, בעיקר ביבשת אפריקה. הקרן משקיעה במיזמים הפועלים לשיפור הרווחה האישית, כלכלית וחברתית של קהילות מוחלשות. הקרן מבצעת השקעות תוך כדי שהיא שמה לנגד עיניה את עקרונות ה ESG (Environment, social , Governance). בעזרת מיזמים אלה זכו עד היום מיליוני אנשים לקבל שירותים חיוניים שלא היו להם לפני כן, כמו מי שתיה מטוהרים, חשמל ושירותי בריאות.
כיום, איתן סטיבה חבר בפורום הכלכלי העולמי, חבר בוועדה המייעצת של קרן השקעות האימפקט בישראל Bridges, שותף בחברה לתועלת הציבור אנאתה ובחברות נוספות.

באפריל 2022 היה איתן סטיבה חבר צוות במשימת AX-1, טיסת החלל האזרחית הראשונה לתחנת החלל הבינלאומית. איתן לקח עימו לחלל מפה של אפריקה מהמאה ה-19 אשר כמעט ולא צוירו בה גבולות, כמו כן הוא חלק את חוויותיו מהחלל בשידור חי עם נשים אפריקאיות.  משימתו של איתן בחלל, אשר נקראה משימת רקיע, כללה מדע, אמנות וחינוך והצליחה לרגש אנשים רבים ולעורר סקרנות לגבי חקר החלל וקיימות של כדור הארץ.