לצפייה בדיוור בגרסת דפדפן

השבוע באפריקה

30/9-7/10/2021

השבוע באפריקה

סיכום שבועי של חדשות מהיבשת ממרכז אפריקה ע״ש תמר גולן באוניברסיטת בן גוריון

לוגו אפריקה

עורכת: אלה אלף

  • סביבה

    זימבבואה: ההחלטה שמקדימה את ועידת האקלים של האו"ם

     

    לקראת ועידת האו"ם לאקלים שתתרחש בנובמבר, זימבבואה החליטה לאמץ יעד שאפתני ביותר להפחתת פליטות הפחמן שלה. היא מתחייבת כעת להגיע להפחתה של 40% בפליטות גזי החממה שלה עד 2030.

     

    חלק מהצעדים המתוכננים בזימבבואה במטרה להגיע ליעד הזה הם נטיעת כ 5 מיליון דונם נוספים של יער עד 2025, ועד 2028 הוספה של עוד רשתות חשמל ירוקות (microgrids) והרחבת השימוש באנרגיה סולארית.

     

    כתבה: Reuters צילום: Philimon Bulawayo

     

    לקרוא עוד >>
  • זכויות אדם

    אתיופיה: הרוצח השקט - רעב כבד מאיים על מחוז תיגראי

     

    אחרי חודשים של לחימה כבדה, צרה נוספת מאיימת על החיים של תושבי מחוז תיגראי שבאתיופיה. המצור שנשיא המדינה אביי אחמד וכוחותיו מטילים על המחוז הצפוני, בשילוב עם האש הכבדה וחוסר הנגישות, הביאו לרעב כבד מאוד. כעת מאות אלפים נמצאים בסכנה ממשית למות מרעב.

     

    ממשרד הנשיא הוכרז על הפסקת אש הומניטרית כבר לפני מספר חודשים, אך עד כה לא נרשמה הקלה במצב במחוז תיגראי. משאיות סיוע בין לאומיות שנשלחו לאזור עם אספקה חיונית לא חזרו ממשימתן וקיים ספק גדול אם הן הצליחו להגיע לייעדן.

     

    כתבה: The EastAfrica צילום: PHOTO|FILE|AFP

     

    לקרוא עוד >>
  • טכנולוגיה

    ניגריה: היזם שהתחיל מהכנת פלאיירים לאביו והיום מהווה השראה למיליונים

     

    וואלה אבבה (Wale Abba) הוא המוח היצירתי מאחורי מספר אפליקציות ופתרונות טכנולוגיים שמאפשרים תשלום ושליטה מרחוק בכספים אשר פועלים ביבשת אפריקה.

     

    אבבה הגיע לעיצוב ותכנות לאחר שטס ללמוד באוניברסיטה באנגליה, שם רצה ללמוד בכלל מקצוע שונה, אך אחרי שהציגו לו מסלול לימודים בשם "טכנולוגיות מחשב יצירתיות" הוא ידע ששם מקומו.

     

    לאחר הלימודים הוא חזר לניגריה במטרה להגשים את חלומותיו במקום בו הוא הכי מאושר. ב2010 הוא התחיל את עבודתו כמומחה חווית משתמש (UI) InterSwitch, חברת טכנולוגיה לה מיליוני משתמשים.

    היום הוא איש עסקים מצליח ומהווה השראה לצעירים שחולמים להצליח בגדול בתחום ההיי טק.

     

    כתבה: African Vibes צילום: TechPoint

     

    לקרוא עוד >>
  • סביבה

    הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו: מה המומחים חושבים על אגם הלבה החדש?

     

    כארבעה חודשים לאחר ההתפרצות הקודמת של הר הגעש ניארגונגו (Nyiragongo) שברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אשר גבתה 32 קורבנות, חזר "אגם לבה" לבעבע בראש ההר.

     

    מומחים אומרים כי מדובר בסימן חיובי מכיוון שדרך אגם הלבה יכול להשתחרר באופן מבוקר לחץ שבמקרים אחרים היה משתחרר ברעידת אדמה אזורית.

     

    כתבה: Daily Sabah צילום: Getty Images

     

    לקרוא עוד >>
  • ביטחון

    WHO: בדיקה פנימית של ארגון הבריאות הבינלאומי גילתה עשרות מקרי תקיפה מינית שביצעו עובדים

     

    ארגון הבריאות העולמי (WHO) מצא בתחקיר פנימי כי במהלך הסיוע בהתמודדות עם מגפת האבולה האחרונה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC) בוצעו באופן שיטתי פגיעות מיניות בסדר גודל שמעולם לא נמצא לפני כן בשורות ארגונים שקשורים לאו"ם.

     

    ההאשמות נוגעות לעובדים של האו"ם אשר פעלו בשטח המדינה בין השנים 2018-2020. הפגיעות התרחשו בתשע ערים וכפרים במדינה ונמצאו עד כה 83 פוגעים. ההאשמות המדוברות חמורות ביותר וחלק מהפגיעות היו מתמשכות או כללו הכרות מסוימת בין הנפגעת והפוגע. הפגיעות הללו התרחשו על רקע של מגפה, מה שהעצים את חומרת הפגיעה בשנים אלו של חוסר ביטחון בריאותי ופיזי.

     

    בWHO הענישו את העובדים הפוגעים, בין אם בפיטורין ובין אם בשינוי תפקיד, אך בעת זו אין עדיין שיח על פיצוי של הנפגעות או של הילדים שנולדו כתוצאה של מקרי אונס.

     

    כתבה: AlJazeera צילום: Jerome Delay/AP

     

    לקרוא עוד >>
  • בריאות

    יבשת אפריקה: מפה אינטראקטיבית של כמות החיסונים שחולקו

    נתונים מעודכנים בקישור

     

    כתבה: africanarguments

    לקרוא עוד >>
play

רוג'ר דמוואזן (Roger Damawuzan), מלך הפאנק של טוגו! (צילום: Bob Terlingen)